Nature Assalamualaikum ...Salam Kaizen!!! Selamat Datang ke Blog Perkongsian Maklumat ke arah Pendidikan Digital - Yu.CM Kaizen

KIT AKTIVITI PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN(PdP) BERPUSATKAN MURID-TOOLKIT Pdp KBAT 2020

 


Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua... sambil bercuti ni... CM mencari rujukan dan perkongsian dari sekolah yang CM nak hadam dan simpan sebagai rujukan...Berikut merupakan perkongsian dan dapatan dari Puan Norlia Binti Aman(PKP) sekolah CM. Toolkit ini telah dibangunkan oleh Bahagian Pembangunan Kurikulum KPM 2020.

Jadi ada baiknya CM simpan di sini..supaya boleh jadi rujukan semua... 

Makin lama makin ringkas... slide yang ada rakan-rakan guru boleh Scan QR code yang ada...

CM ambil sedikit rujukan dari toolkit tersebut .....

Pembinaan dan pengumpulan bahan dalam Toolkit PdP KBAT adalah merupakan usaha Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) dalam inisiatif KBAT Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia (PPPM) 2013-2025 untuk melahirkan murid yang berpemikiran tinggi serta mampu bersaing di peringkat antarabangsa. Guru boleh memperoleh pelbagai sumber dari Toolkit PdP KBAT ini, yang dapat meningkatkan kreativiti mereka apabila membuat perancangan PdP supaya menjadi lebih menarik, bermakna dan mencabar pemikiran serta potensi murid.

Toolkit PdP KBAT ini diterbitkan supaya guru dapat mengakses pelbagai sumber yang terdapat dalam toolkit dengan mudah dan cepat secara sistematik. Bahan yang terdapat dalam toolkit ini dapat membudayakan guru mengamalkan KBAT dalam PdP mereka.


Boleh la...cuba satu per satu... dan tambahkan Aktiviti PdP berpusatkan murid...dan ke arah PAK-21.

Jom cikgu... kita explore satu per satu nanti bila ada kelapangan ya,,,


Jangan lupa simpan Link ini ... untuk rujukan dan save di SAVED MASSAGE TELEGRAM.

Sekian, Moga bermanfaat untuk kita...

Kita buat...murid-murid dapat!!!
















Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Previous Post Next Post